yang semasa

Selasa, November 25, 2008

YANG TERLEPAS PANDANG LAGI?

Mualaf terkilan permohonan bantuan mertua ditolakSinar Harian
KAMPUNG KUALA ABANG - Sebuah keluarga di sini tertanya-tanya akan punca permohonan bantuan kebajikan oleh ibu mereka yang uzur dan memerlukan ditolak tanpa alasan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
Warga emas terbabit, Hambiah Abdul Wahab, 78, dikatakan oleh anggota keluarganya layak menerima bantuan tersebut memandangkan dia kini tidak mampu mencari makan sendiri sementelah pula menantunya, Kooi Keng Hong @ Rosli Abdullah, 66, yang menjadi pergantungan hidup selama ini turut menghadapi masalah kesihatan.
…………………
…………………
“Kalau boleh pihak tertentu khususnya wakil rakyat di kawasan ini campur tangan untuk membantu saya, lagi pun saya bukan pelarian, saya orang Malaysia, apatah lagi saya seorang mualaf,” katanya.

Hello Datuk Za’abar Mohd Adib. Datuk Yang Berhormat ADUN Rantau Abang kang? Cerita nin berlaku dalam kawasan YB lagi nin. YB tak sedar ke? Tak kan dah menang Timbalan Ketua Bahagian, perihal rakyat pun dah terlupa. Terlepas pandang lagi ke atau kepentingan bukan keutamaan dalam kes-kes yang sebegini.

Kalau terlepas pandang lagi, haik…. Dah dua tiga kes berlaku dalam kawasan YB je? Jangan pula nanti tuduh wartawan nak sabotaj YB pula. Memang dah mengadunya begitu, tak boleh nak sembunyilah YB.

Tapi mungkin dia orang nin bukan ahli UMNO kot YB? Atau kalau ahli UMNO, baru-baru nin bukan perwakilan cawangan. Atau kalau perwakilan cawangan, dia orang tak menyokong YB. Dah sekarang YB dah menang, YB dah ada kuasa, YB dah ada kedudukan, padan muka dia orang, rasakan. Sampailah giliran YB membalasnya pula. Betul tu YB… saya sukuuuuuung…….
Related Posts with Thumbnails