yang semasa

Sabtu, November 01, 2008

YANG TERKINI : LETAK JAWATAN BERAMAI-RAMAI?

Kedegilan dan ‘kekeraskepalaan’ Mat Said sudah tidak dapat dihalang lagi. Lawan kedegilan dan kekeraskepalaan itu sudah tentu kebencian dan ‘kepadam-mukaan’. Itu saja ubat yang dapat menyembuhkan sakit tayar ahli-ahli UMNO Marang yang memberi sokongan kepada Ketua Bahagian baru mereka, YB Yahya Khatib Mohamad.

Umum sedang menunggu ‘perkiraan akhir” dan tindakan drastik perletakan jawatan secara beramai-ramai empat peringkat dalam UMNO Bahagian Marang meliputi semua sayap (Bahagian/cawangan, Wanita, Pemuda dan Puteri) bermula di peringkat Bahagian sehingga ke cawangan.

Perletakan jawatan secara beramai-ramai ini merupakan amaran awal ahli-ahli UMNO Bahagian Marang kepada Mat Said sebagai protes kepada cadangan pemecatan Yahya sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) serta hilang keyakinan dan kepercayaan mereka kepada kepimpinan Mat Said sebagai Menteri Besar merangkap Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri.

Jika tindakan perletakan jawatan secara beramai-ramai ini benar-benar terjadi, jentera UMNO di Marang akan lumpuh dan bala besar pembubaran cawangan-cawangan UMNO dalam Bahagian Marang akan mengikuti. Yang pasti, tindakan ini menjelaskan petanda awal kehancuran UMNO di Terengganu, khasnya di Bahagian Marang.

Tindakan segera perlu diambil oleh pucuk pimpinan UMNO, sama ada untuk menyelamatkan UMNO atau untuk tidak menyelamatkan Mat Said. Dalam pada itu, Haji Hadi dan Fariz Musa and the geng sudah boleh tersenyum lebar.
Related Posts with Thumbnails