yang semasa

Ahad, Oktober 12, 2008

YANG TIDAK BENAR

Kenyataan Dato’ (Dr) Rosli Mat Hassan (Pok Li), Ketua UMNO Bahagian Dungun berhubung dengan kes pemecatan Ustaz Ahmad Kamal Abdullah, bekas ADUN Sura ternyata diputarbelitkan untuk mengaburi mata orang banyak.

Yang sebenarnya Pengerusi Penyelaras DUN Sura pada zaman Ustaz Kamal jadi ADUN di DUN berkenaan ialah Pok Li sendiri dan Cikgu Badi (Zulkifli Harun) adalah Timbalan Pengerusi Penyelaras. Ustaz Kamal hanyalah Naib Pengerusi Penyelaras DUN. Jawatan itu dipegang oleh Pok Li sehinggalah selepas Pilihanraya Umum ke-12 Mac lalu.

Apakah Pok Li sengaja nak menjadikan Ustaz Kamal sebagai kambing hitam dan secara tidak langsung berusaha untuk menyelamatkan dirinya daripada dipersalahkan lantaran kekalahan UMNO/BN di DUN Sura pada PRU ke-12 lalu?

Berita pemecatan Ustaz Kamal dan Haji Abdul Samad Mamat sebagai AJK UMNO Bahagian Dungun diterbitkan dalam akhbar Watan (7 – 13 September – gambar atas) dan disiarkan semula dalam blog ini di bawah tajuk YANG TELAH DIPECAT (10 September 2008).

Kenyatan balas Pok Li diterbitkan dalam Watan (12 -18 Oktober) dan diterbitkan semula dalam laman blog Editor Watan (baca di sini).

Bagaimanapun alasan pemecatan Haji Abdul Samad Mamat tidak pula dinyatakan sebab musababnya dan langsung tidak disebut dalam kenyataan itu. Nampak sangat Pok Li nak bermain politik dengan berselindung di sebalik tindakannya itu. Apa salahnya kalau Pok Li mengaku bahawa tindakannya itu adalah di bawah bidang kuasanya sebagai Ketua Bahagian dan beliau berhak untuk melantik atau memecat sesiapa sahaja yang dia suka.
Related Posts with Thumbnails