yang semasa

Selasa, September 30, 2008

YANG PENDEK : SUSAH KIRA?

Semasa di Kuala Lumpur dalam majlis berbuka Datuk Mukhriz di Menara KL, saya berjumpa dengan seorang teman wartawan. Teman saya ini mengenali Dato’ Rosli Mat Hassan dan juga mengenali Dato’ Din Adam, mungkin lebih baik daripada saya mengenali dua Dato' ni.

Oleh kerana kenalnya teman saya dengan dua Dato’ yang akan bertembung di peringkat Bahagian Dungun itu, dia tidak bertanya pun saya, siapa punyai peluang lebih baik untuk menang Ketua Bahagian. Maknanya mungkin dia sudah boleh buat formula dan perkiraan sendiri berhubung ‘nasib’ dua Dato’ ini.

Cuma satu perkara yang diajukan kepada saya dan saya tidak boleh menjawabnya dengan sempurna sehinggalah kami berpisah.

Kata teman saya “Kenapa (Dato’) Din Adam tak jaga anak buah dan orang-orang kanan / kuat yang pernah bekerja dengan dia? (Dato’) Pak Rosli masa dia tidak jadi wakil rakyat sekarang ni pun, dia masih kekalkan semua pegawai yang dia lantik masa dia jadi MP dulu. Macam mana Din nak jaga Bahagian kalau anak buah sendiri pun tak tahu duduk perkaranya”.

Saya cuma berkata ringkas “orang-orang pandak nin susah nak kira bicara”.

Kami sama-sama ketawa sehingga saya terlupa nak tanya teman saya, dari mana beliau dapat cerita menarik tu.
Related Posts with Thumbnails