yang semasa

Khamis, September 11, 2008

YANG BERNAMA AHMAD ISMAIL

Pukul 6.18 petang kelmarin (10 September), saya menerima satu mesej pesanan ringkas (sms). Saya kira orang lain pun mungkin ramai yang terima sms seperti ini. Saya perturunkan teks asal sms tu (kecuali dengan sedikit pembetulan ejaan/perkataan) Bunyi sms tu :

SIAPA DATO’ AHMAD ISMAIL?

UMNO dan Melayu jangan terperangkap. Ahmad Ismail BUKAN pejuang Melayu tetapi boneka Anwar yang menjadi gunting dalam lipatan. Anwar suruh Ahmad cetuskan ketegangan dalam BN untuk menarik parti komponen keluar menyertai pembangkang menjelang 16 September. Ahmad kawan lama Anwar. Dia digelar “toy boy Anwar” malah dia baik dengan adik Anwar iaitu Marzuki Ibrahim dan mempunyai syer dalam syarikat PENA. Ahmad Ismail banyak dapat projek dari Pak Sheikh masa dulu. Ketika mahu melawan Ghafar Baba, pemuda Bahagian Ahmad Ismail diberikan telefon bimbit dan motosikal Virago sebagai upah. Ini fakta yang tidak boleh dinafikan. Dia jadi kaya sebab Anwar. Dia jadi Ketua Bahagian sebab Anwar. Dia buat kecoh dalam BN sekarang pun kerana Anwar. Ini bukan soal Agenda Melayu tetapi permainan halus Anwar. Jangan ikut emosi. Ikut akal. Selamatkan perpaduan dan jangan biarkan Anwar musnahkan setiakawan BN demi cita-cita dia melalui peristiwa Ahmad Ismail ini. Jika BN hancur, bolehkah kestabilan negara dan perpaduan kaum terjamin di bawah kerajaan boneka DAP dan orang-orang yang jelas anti-Islam dalam PKR?

(Catatan : Ada lagi ke orang UMNO macam nin? Atau ada lagi ke orang macam nin dalam UMNO? Atau UMNO lagi ke? Atau ada lagi ke orang yang berfikir macam UMNO?)
Related Posts with Thumbnails