yang semasa

Ahad, Januari 25, 2009

YANG TELAH BERLALU : P036 (3)

Kalau UMNO tidak melantik orang ini menjadi pemimpin UMNO negeri, tidak akan berlaku penyelewengan dan songlap duit pilihan raya kecil yang banyak dengan sewenang-wenangnya.

Kalau UMNO tidak membenarkan perlantikan orang ini juga, tidak akan berlaku pemberian kontrak bagi kerja-kerja memasang poster, bena, billboard dan pelbagai keperluan logistik sempena pilihan raya kecil P036 baru-baru ini, kepada syarikat milik anaknya sendiri.

Orang inilah dalam perbincangan membetulkan situasi BN menghadapi kesulitan semasa PRK baru-baru ini telah dengan lantang menuduh dan memalukan UMNO Kuala Terengganu apabila menyatakan “UMNO Bahagian Kuala Terengganu adalah UMNO Bahagian yang paling teruk sepanjang saya terlibat dengan pilihan raya. Belum pernah saya berjumpa dengan UMNO Bahagian seteruk UMNO Bahagian Kuala Terengganu ini”.

Sedangkan dalam masa yang sama, orang ini tidak pun memberi pandangan dan bantuan sewajarnya bagi membetulkan dan meredakan keadaan, sebaliknya menggunakan kuasa yang ada padanya untuk mengadakan ‘sekatan ekonomi dan kemanusiaan’ kepada UMNO Bahagian Kuala Terengganu dan seluruh jentera BN PRK Kuala Terengganu.

Orang ini juga dikenal pasti sebagai ‘masterminder & grand designer’ yang menggunakan nama MB dalam usaha memastikan Wan Farid benar-benar terkubur di Kuala Terengganu.

Kesilapan UMNO adalah kerana UMNO terlalu memberi muka kepada orang seperti ini.

Kalau UMNO sudah insaf daripada kesilapan dan kesalahannya sehingga BN kalah di P036, UMNO tidak membiarkan pemimpin korup, pembelot dan gila kuasa gila kedudukan seperti orang ini untuk terus memimpin UMNO lagi.

Mat Said amat kenal orang ini.
Related Posts with Thumbnails