yang semasa

Jumaat, Disember 05, 2008

YANG GATAL MULUT & YANG SEBENAR (2)

Yang gatal mulut :

(i) Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Senator Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh dilihat sebagai calon berkelayakan mewakili Barisan Nasional (BN) untuk bertanding dalam pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Kuala Terengganu tidak lama lagi. (Ketua Pergerakan Puteri UMNO Terengganu, Senator Nordiana Shafie)

(ii) Jika BN meletakkan orang lain selain Wan Ahmad Farid, peluang BN menang adalah 50-50. (Setiausaha Umno bahagian Kuala Terengganu, Ibrahim Omar)

(iii) Jawatankuasa Penyelaras Umno bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Buruk dan Ladang sebulat suara menyokong Senator Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh sebagai calon Barisan Nasional bagi kerusi Kuala Terengganu. (Batu Buruk diwakili oleh Timbalan Ketua Umno bahagian, Mohd Sabri Alwi manakala Ladang diwakili oleh Naib Ketua bahagian, Datuk Wan Hisham Wan Salleh)

Yang sebenar :

Umno tidak menghadapi masalah untuk mendapatkan calon sesuai kerana ramai yang boleh diketengahkan. Bagaimanapun biarlah pucuk pimpinan yang menentukan calon untuk kerusi parlimen tersebut (Setiausaha kerja Umno negeri, Razali Bidin)

Ke semua mereka (i, ii, iii) adalah di kalangan yang pro-Wan Farid @ penganut Idrisme. Melobi ke? Mana orang-orang yang pro-Zubir Embong dan Roslan Awang Chik @ penganut Mat Saidisme?

JAM : nak lobi Tuk Mun calon BN.
Related Posts with Thumbnails