yang semasa

Sabtu, Jun 13, 2009

YANG KARUT MARUT

Rasuah RM3 juta: Tiga pemimpin UMNO didakwa – Sinar Harian

SHAH ALAM – Tiga pemimpin UMNO akan didakwa minggu depan berhubung suapan bernilai RM3 juta bagi projek Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) selepas keterangan pertuduhan ke atas mereka diambil dua hari lalu.

Difahamkan selain dakwaan di atas penyelewengan projek MRR2, Bendahari UMNO, Datuk Roslan Awang Chik dan Ketua UMNO Bahagian Dungun yang juga bekas Ahli Parlimen Dungun, Datuk Rosli Md Hassan akan didakwa dengan empat pertuduhan lain manakala tiga pertuduhan lain terhadap Ketua UMNO Bahagian .......

Konsortium Bumi Hijau kontraktor dikatakan memberi suapan kepada ketiga-tiga pemimpin berkenaan atas dasar sumbangan politik UMNO.

Wooiiiittt… ini cerita karut. Bukan diaoranglah. Mereka dianiayai. Diaorang tu bukan jeneral Deris Jusoh. Dia orang tu orang yang baik-baik, tidak rasuah, amanah, bertanggungjawab, jujur, bersih, ‘teretik terening’, ‘bejurus’, hidup mati tidur bangun kerja untuk parti sahaja, bukan untuk isi tembolok sendiri. Diaorang tak main duit-duit haram macam tu.

Yang tidak baik, rasuah, tidak amanah, tidak bertanggungjawab, tidak jujur, tidak bersih, ‘bolah’, ‘dok jurus’, kerja untuk kepentingan diri, nak buncitkan perut sendiri dan yang makan duit haram tu orang-orang kem Deris Jusoh sahaja.

Diaorang tu (terutama yang disebut sebagai bekas Ahli Parlimen), kerjanya sekarang sebagai penternak sahaja. Kalau dia ditahan, siapa nak bagi makan ayam itik, kerbau lembu, kambing biri-biri yang berkeliaran tu?

Tolonglah jangan buat cerita-cerita yang karut marut macam ni….

Related Posts with Thumbnails