yang semasa

Selasa, Mac 09, 2010

YANG NAK KETAWA TAPI JANGAN KETAWA!!!

Tatkala angin perubahan disegarkan semula, Ahmad memperlihatkan dirinya sebagai “perniagaan seperti biasa.” Selepas pulang dari luar negara di tengah-tengah pergolakan politik, beliau mengumumkan bahawa bintang filem Bollywood, yang suara serak basah, Ranee Mukherjee dan beberapa selebriti India akan datang ke Terengganu pada Mei ini untuk penggambaran filem percintaan.

Lebih menarik lagi, beliau memaklumkan telah berjumpa dengan pengeluar filem tersebut, malah sudah membaca skripnya. Apakah daripada skrip filem Hindustan itu beliau dapat mempelajari sesuatu yang penting sebagai pedoman?

(Petikan rencana “Politik Terengganu bergolak semula?” oleh Amirul Dzulkifli - Sinar Harian, 9 Mac 2010)

Tolong jangan ketawa… Apa lagi berdekah-dekah. Tahanlah kedekah-dekahan anda itu semampunya. Kalaupun tak tertahan sangat nak ketawa berdekah-dekah, tolong jangan ketawa di hadapan orang ramai atau jangan ketawa sampai tergolek-golek seperti seorang sahabat mentertawakan rakannya yang lain kerana menyanyikan (sebenarnya 'membaca') lagu ‘Abang Beca’. Kalau masih tidak tertahan, ketawalah dalam jamban lima bintang MBKT.

Kerana perkara ini bukan bahan mainan untuk ditertawakan. Ini adalah perkara serius yang menggambarkan betapa pemikiran dan pemodenan yang ditonjolkan oleh MB Mat Said sudah jauh menjangkau ke taraf dunia antarabangsa. KM Melaka menganugerahkan ‘Datuk’ kepada Shah Rukh Khan itu tidak hebat dan masih dilabelkan bertaraf kekampungan. Ini nak bikin ‘filim’. Ulang, FILIM, ulang, FILIM, ulang, FILIM, bukan Filem… Nak bikin filim sudah diiktiraf sebagai pemikiran bertaraf dunia. Wooww…

Lebih bertaraf dunia pemikiran MBku ini ialah kenyataannya “sudah membaca skripnya”. Wooww… skrip dalam bahasa apa? Filim hindi mestilah dalam bahasa Hindi.. Dalam bahasa internasional ‘bollywood’ daaa… Nah, ternyata MB Mat Said hebat orangnya. Membaca laporan runtuhnya bumbung stadium terpaksa ‘mengeja’, membaca skrip dalam bahasa Hindi, ‘kacang’ jeee… Itulah MB mithali, MB terhebat abad ini!!!

Berpegang teguhlah kamu kepada kata-kata “tiada yang pelik dan mustahil pada zaman pemerintahan MB Mat Said ini…” Dan tidak pelik kiranya Ranee Mukherjee nantinya akan dianugerahkan projek RMM secara 'direct nego' atau setidak-tidaknya tiga empat lori yang penuh dengan balak yang masih berbaki itu….

Tolong JANGAN KETAWA… Kah3.... kah3…..kah3….kah3…
Related Posts with Thumbnails