Rabu, Julai 22, 2009

YANG TERLUPA KOT…

Seorang hamba Allah mengirimkan kepada saya emel meluahkan rasa. Pada mulanya saya tidak berhasrat untuk menyiarkan atau memberi peluang kepada orang lain mengetahui sama cerita ini. Tetapi apabila saya teringat usaha murni MB Mat Said yang sekarang sedang giat mendekati rakyat dengan konsep ‘mesra rakyat’, ‘kembali kepada rakyat’ atau ‘merakyatkan kerajaan’, maka saya menjadi begitu teruja untuk berkongsi ‘cerita kecil’ ini bersama yang lain :

Cerita emel berkenaan :

Kami mewakili sekumpulan pekerja kontrak Jabatan Pelajaran Negeri yang ditamatkan kerja awal bulan ini. Kami dah buat appointment nak jumpa MB Mat Said di WDI pada hari Rabu lalu (15 Julai).

Tiba masanya bukan sahaja kami teramat kecewa kerana Mat Said tak nak jumpa kami, malahan Mat Said tiba-tiba saja dah hilang dan katanya dah keluar ikut pintu belakang.

Tukang sanggup pula ialah Exco Ahmad Razif yang sebelum ini ada berjanji bahawa Kerajaan Negeri akan bayar gaji untuk kami walaupun Kerajaan Pusat dah tamatkan kontrak perkhidmatan kami. Bila kami tanya balik janji tu, Ahmad Razif jawab macam-macam. Janji tu dah tak ada lagi. Macam ni ke cara bela rakyat?

Kami amat kecewa kerana tiada pemimpin negeri yang ambil tahu masalah yang kami hadapi kerana terpaksa menyara anak, makan minum sekeluarga, bayar hutang bank serta koperasi dan banyak lagi.

(Maklumat terakhir – sedang berusaha untuk mengadap Sultan/Agung).

Kalau nak maklumat lebih lanjut mengenai cerita ini, sila hubungi Rxxxxx Kxxxxx 019970xxxx atau Zxxx 019990xxxx. Wassalam. Terima kasih.

Kesihan juga baca kisah-kisah macam nin. Harap-harap teman-teman kita nin bersabar je lah dan ambillah cerita nin sebagai pengajaran yang positif.

Barangkali…..

MB Mat Said terlupa …
Atau… tak ada pegawai yang tolong peringatkan beliau tentang perjumpaan tu….
Atau… sebagai MB tentulah sibuk…
Atau… alaaa, kes kecik macam nin pun tak kang nak jupe MB jugak….
Atau… tadok buat appointment pun, saja nak munoh nama MB je ning ….
Atau… demo orang mano? Wakil rakyat demo duduk wat gapo? YB demo tu sokong sapo?
atau ... entahlah…

(Sekadar makluman – YANG TERASA NAK RESPON (siri 3) akan menyusul….)
Related Posts with Thumbnails