yang semasa

Selasa, Oktober 26, 2010

YANG DITIPU, YANG MENIPU & YANG TERTIPU (siri 2)

TERSENYUM BANGGA... Yang ditipu, yang menipu dan yang tertipu

(p/s : Kalau ada pertandingan mencipta dialog (monolog lebih afdal), apakah dialog yang anda ingin cipta apabila melihat gambar di atas? Jom kita bantu mencipta dialog-dialog menarik untuk mereka.

Mungkinkah begini dialog (monolog) mereka?

(Orang kiri) Yang ditipu : Dah biasa kena tipu.. tak senyum pun kena tipu juga, lebih baik senyum...

(Orang tengah) Yang menipu : Kalau dua orang nin yang orang kata cerdik pun aku boleh tipu, rakyat Terengganu yang tak cerdik mana semua tu, kacang je laaa... Dalam senyum je aku tipu...

(Orang kanan) Yang tertipu : Bagus 'Dr Jepun in bracket' nin. Suruh aku berlakon sokmo! Ini berlakon nin, bukan tipu. Yang kena tipu 'tipah tertipu'. Aku mana boleh kena tipu, tertipu sekali sekala biasa laa. Aku kan MB - Meteri Besor bukan Meteri Bodo...

Tunggu cerita selanjutnya.....
Related Posts with Thumbnails