yang semasa

Jumaat, Julai 02, 2010

YANG KURANG CERDIK?

MAMPAT merasakan kekesalan diatas kenyataan yang dianggap kurang cerdik oleh seorang Menteri Besar. Persoalannya, apakah seorang Menteri Besar (BN) tidak mempunyai kuasa untuk mengarahkan kerja-kerja kepada pihak JKR ? Kita faham sekiranya MB adalah berlawanan dengan kerajaan Pusat, mungkin ianya agak sukar, tetapi MB Terengganu adalah MB yang selari dengan Kerajaan Pusat. Janganlah bagi nampak "koman” sangat menteri Besar Terengganu, seolah-olah tiada kuasa. Menteri Besar sepatutnya boleh memanggil Pengarah JKR negeri dan meminta mereka menyelesaikan segera kerja-kerja pembersihan tersebut.

Kenapa pula MB Mat Said dikatakan kurang cerdik ning? Heeee... MAMPAT nin nak kena ning... MB kita kang MB terhebat abad ini... janganlah perli perli gitu, malu kita.... (kah3... kah3... kah3... mari kita baca di sini).

JAM : Berpegang teguhlah kamu kepada kata-kata “tiada yang pelik dan mustahil pada zaman pemerintahan MB Mat Said ini…”. Sesekali boleh jadi kurang cerdik, sesekali boleh jadi cerdik kurang, sesekali boleh jadi “kureng corodik”....
Related Posts with Thumbnails