yang semasa

Ahad, Mei 02, 2010

YANG UNTUK SANTAI-SANTAI

Dalam apa sekali situasi dan keadaan, santai amatlah digalakkan. Justeru marilah kita sama-sama bersantai agar minda dan tubuh kita senantiasa berada dalam keadaan tenang dan damai adanya. Apa lagi pada penghujung minggu dan cuti-cuti Malaysia sebegini.

Siling DUN Pulau Pinang Runtuh

Siling di bahagian galeri Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang runtuh semalam menjelang persidangan Dewan yang akan bermula Isnin ini. Menurut Speaker Datuk Abdul Halim Hussain, kira-kira 70 peratus siling di ruang tempat duduk media, pemerhati dan penulis hansard dilaporkan runtuh kira-kira 3.30 petang tadi.

"Ketika kejadian, terdapat dua hingga tiga kakitangan berada di dalam bangunan. Bagaimanapun mereka tidak mengalamai sebarang kecederaan," katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata Jabatan Kerja Raya (JKR) telah diarahkan untuk menyiasat kejadian.Abdul Halim berkata runtuhan itu tidak akan menjejaskan persidangan nanti.

"Pihak kami juga sedia dengan alternatif lain termasuk kemungkinan memindahkan lokasi persidangan ke tempat lain seperti Dewan Sri Pinang, Dewan Universiti Sains Malaysia dan Dewan Majlis Perbandaran Seberang Perai," katanya.

Semasa ditinjau, pekerja JKR sudah memulakan kerja baik pulih dengan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob dan beberapa pegawai polis turut mengunjungi bangunan berkenaan.

Pada 23 Julai 2008, plaster siling sepanjang empat meter di bahagian tengah lobi bangunan itu turut dilaporkan jatuh dan hampir menimpa orang ramai yang sedang berada di situ. – Bernama

Tak perlulah menyusahkan minda memikirkan hubungan santai dan berita runtuhnya siling DUN Pulau Pinang ini. Dikatakan santai adalah bagi membolehkan pembaca sekalian berfikir secara menyantaikan minda dan tidak perlu bersusah payah mencari punca atau menuduh si anu atau si anu yang bersalah. Santai saja... santai saja... santai saja.... dengan sama-sama menyalahkan Derih Jusoh and the geng yang menyebabkan punca runtuhnya siling DUN Pulau Pinang itu.

Paling tidak pun, katakan bahawa Derih Jusohlah yang bersetuju membiayai perbelanjaan membina bangunan DUN Pulau Pinang itu dengan peruntukan Dana Khas Kerajaan Persekutuan (wang ehsan) negeri Terengganu.

Katakan juga, tak cukup dengan bahang rasuah di Terengganu, Derih Jusoh and the geng rela 'hunggar' ke Pulau Pinang untuk bahang rasuah. Apa punya orang tu...

Tapi tidak perlulah menubuhkan Pasukan atau Jawatankuasa Penyiasat, teruskan mengarah SPRM supaya menyiasat Derih Jusoh and the geng. Nanti kalau ada Pasukan atau Jawatankuasa dan pasukan atau Jawatankuasa itu tidak mensabitkan kesalahan kepada Derih Jusoh, ramai yang tak berpuas hati dan ramai pula yang ‘tak jenera nak tidur’...

Berpegang teguhlah kamu kepada kata-kata “tiada yang pelik dan mustahil pada zaman pemerintahan MB Mat Said ini…” Rekalah kesalahan pemimpin terdahulu kerana segalanya adalah salah pemimpin terdahulu, di mana-mana dan bila-bila masa sahaja...
Related Posts with Thumbnails