yang semasa

Rabu, Mac 17, 2010

YANG JUAL GAME SENDIRI

Dah habis cara dan kaedah, dah habis segala macam ikhtiar untuk merapatkan hubungan silaturahim sesama ADUN BN/UMNO, akhirnya MB Mat Said terpaksa menjual ‘game’ sendiri dengan berbaik-baik dan ‘mengendeng’ dengan pemimpin PAS pula. Betul ke?

Apa punya turrr lah wakil-wakil rakyat UMNO ini (termasuk Exco ke?). Keras keng dan keras kepala yang tidak berkesudahan. Cukup-cukuplah tu. MB Mat Said nak berbaik dengan anda semua. Bermusuhan dengan MB Mat Said tak ada untungnya. Rugi lagi ada. Bukankah anda semua sudah mendapat habuan yang sewajarnya? Belum cukup lagi kawasan balak atau projek direct nego ke? Nak apa lagi? Katakan wahai YB-YB sekalian, pasti akan dberi perhatian segera oleh MB Mat Said.

MB Mat Said tak akan jatuh punya. Tetap akan jadi MB seumur hidup. MB Mat Said sudah bayar yuran jadi MB seumur hidup. Jangan nak berangan dan jangan nak membuat musuh lagi dengan beliau. Berbaik-baiklah dengan beliau. Kalau boleh masa berjumpa dengan beliau, peluk dan ciumlah beliau seeratnya, titiskan air mata sebanyak yang boleh. Masa salam pula, cium tangan beliau biar berbunyi. Lepas tu berbisik dan mengendenglah harta redok rakyat yang masih berbaki tu. Mesti MB Mat Said kasi punya. Tak payahlah nak tunggu MB Mat Said jual game sendiri dengan puak-puak PAS pula.

Pimpinan tertinggi parti dah setuju MB Mat Said jadi MB seumur hidup. Budak tingkat 16 @ MB2 dah pergi jumpa dan bertemu empat mata dengan ‘orang kepercayaan’ PM dan merayu supaya MB Mat Said ‘comfirm’ jadi MB seumur hidup. Dah comfirm punya…

Jadi sekali lagi janganlah biarkan MB Mat Said jual game sendiri. Soal MB Mat Said jual game sebulan dua yang lepas tu lupakanlah. Itu cerita lama. Cerita cadangan penyerahan balik NEP, beli kambing boer Al-Harun T, dan tuntutan royalti minyak dalam sidang DUN dan banyak lagi 'jualannya' setelah dibuat pertemuan sulit-mulit dengan pimpinan PAS di ibu kota tu adalah cerita lama. Walaupun cerita lama, ada juga sedihnya. Ada juga ‘game’ yang tak laku dan tidak dipersetujui oleh pimpinan PAS. Lupakan saja...

Itulah, pimpinan PAS bukannya tahu apa. Bukan tahu susah senang orang. Asyik nak bangkang saja. MB Mat Said nak berbaik dengan mereka, nak bagi projek kepada mereka, nak kongsi harta rakyat dengan mereka pun, mereka bangkang. Apa punya turrr lah diaorang nin. Kesihan MB Mat Said.

Bulan depan akan ada lagi sidang DUN. Inilah masa nak tunjukkan ketaatsetiaan YB-YB sekalian kepada MB Mat Said. Jangan lagi timbulkan soal menentang dan menderhaka. Jangan lagi ada isu-isu undi tak percaya dan sebagainya yang menyerabutkan kepala MB Mat Said. Biar MB Mat Said lena tidurnya untuk menjawab soalan dengan aman dan damai dalam sidang DUN nantinya. Taklah bekeng dan mengeluarkan kata-kata kesat yang tidak sepatutnya sebagai seorang MB.

Jadi wahai YB-YB UMNO/BN sekalian, janganlah membiarkan MB Mat Said 'terpaksa' menjual maruah kepada pimpinan parti lawan hanya kerana nak memastikan kuasa dan kedudukan terus kekal di tangannya. Andalah penyelamat dan penutup maruah yang telah terbogel oleh tindakan 'paksa' MB Mat Said itu.

Berpegang teguhlah kamu kepada kata-kata “tiada yang pelik dan mustahil pada zaman pemerintahan MB Mat Said ini”…usahkan projek, kawasan balak atau harta redok rakyat….. ‘game’ pun boleh dijual beli… dengan pimpinan parti lawan lagi tu!!!
Related Posts with Thumbnails