yang semasa

Jumaat, April 24, 2009

YANG WAJIB MENYINGKIRKAN DIRI

ISUNYA : Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein telah dengan rasmi berkuatkuasa serta merta hari ini (24 April 2009) dilantik sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Terengganu yang baru menggantikan Dato’ Ahmad bin Said yang turut dinamakan sebagai Timbalan Pengerusi.

Rosol Wahid dan Ahmad Shabery Cheek dengan segera mengumumkan perletakan jawatan selaku Setiausaha dan Ketua Penerangan Badan Perhubungan UMNO Negeri Terengganu sebaik sahaja Deris Jusoh mengumumkan perletakan jawatan selaku Pengerusi BPUNT kira-kira setahun lalu. Itu adalah contoh pemimpin yang ‘sedar kediri’, ‘dok pelahap jawatan’, ‘dok gila kedudukan’ dan bermaruah memandangkan jawatan yang disandang mereka adalah jawatan lantikan Pengerusi (lebih halus bahasanya 'jawatan ehsan Pengerusi'), bukan jawatan yang boleh dikekalkan sesuka hati sampai khiamat.

Kalau prinsip itu dipegang, makanya beberapa orang yang dilantik oleh Mat Said menduduki beberapa jawatan pegawai dalam BPUNT bolehlah memulakan operasi mengemas barang-barang dari pejabat BPUNT dan kemudian ‘menyingkirkan’ diri masing-masing daripada saf utama kepimpinan baru BPUNT.

Jangan sampai kita disingkirkan… malu booosssss… nampak sangat kita pelahap jawatan tu dan kita ni mengada-ngada sangat sayangkan jawatan atau seperti kata Dr. Mahathir, ada ‘agenda yang belum selesai’. Janganlah kita ingat kita boleh menongkat langit dengan jawatan dan kedudukan kita sekarang.

Harap-harap Dr Jepun in bracket and the geng ada maruah dan muka tidak diletak di kepala lutut. Cukuplah setahun menyeksa ahli UMNO Terengganu dan cukuplah setahun merosakkan UMNO Terengganu.

(p/s : TETAPI ditakdirkan jawatan tu ditawarkan semula, alhamdulillah, terima saja dan jangan jual mahal. Bukan senang nak pegang jawatan tu boossss... hanya orang-orang yang helat dan berwikawa… [ULANG : HELAT & BERWIKAWA] dan ada title (Dr) saja yang boleh pegang jawatan tu booosssss…..).
Related Posts with Thumbnails