Ahad, Februari 15, 2009

YANG KECOH & YANG KELIRU

Episod yang belum siap sepenuhnya.

Kecoh : Kau tau tak keliru, wakil rakyat Bukit Selambau sudah balik. Aku dapat khabar dia pun berpendirian macam ADUN Changkat Jering, Behrang dan Jelapang, tidak mengaku sudah menyerah surat perletakan jawatan. Itu mainan PR katanya.

Keliru : Kau jangan buat aku bertambah keliru kecoh. Mana aci macam tu.

Kecoh : Betul… dia turut persoalkan kenapa bila tiba giliran dia, SPR boleh akui surat tu sah sedangkan dia baru saja balik dari bertapa di Gunung Selembu, sebelah Gunung Cupak tu. Kes dia sebiji macam kes tiga kawannya di Perak tu.

Keliru : Dia kata apa lagi?

Kecoh : Dia buat kecoh, katanya nin mesti geng-geng SPR takut dituduh derhaka kat Sultan Kedah nin.

Keliru : Hiss…. Tak kan sampai macam tu sekali. Pengerusi SPR tu mana ada pakai serban macam Karpal Singh. Serban macam Haji Hadi lagilah tak reti nak putar.

Kecoh : Ha ah… aku pun macam kau juga, kecoh yang keliru. Lagi kecoh macam aku bila dia tanya soalan “kenapa di Perak SPR kata surat begitu tak sah, tapi di Kedah sah pula.

Keliru : Kecoh apa gitu, aku pun boleh jawab. Sikit pun tak keliru.

Kecoh : Aku pun boleh jawab, tapi saja nak kelirukan kau saja. Kau ingat bila nama kau keliru, kau tak akan keliru ke?

Keliru : Dah kau tu pula ingat nama kau kecoh, kau kecoh sangat ke?

Kecoh : Ya lah, semua orang jadi kecoh bila aku jawab “sebabnya di Kedah, kalau sekadar seorang atau satu DUN yang diisytihar kosong dan ada pula PRK, tak terjejas pun kerajaan Kedah tu. Jadi BN tak payah nak terseliurlah nak gulingkan kerajaan di sana.

Keliru : Tapi itu boleh mengelirukan rakyat sebab BN tak mainkan peranan sebenar mereka seperti yang berlaku di Perak.

Kecoh : Aku sikit pun tak keliru sebab aku tukang kecoh saja bukan tugas aku buat orang keliru… Cuma yang tak bestnya, tak bolehlah kita tengok drama kartun macam berlaku di Perak tu berlaku pula di Kedah. Aku harap-harap sangat drama kartun tu berlaku juga di Kedah sebab aku ada agenda sendiri untuk kecohkan keadaan.

Keliru : (berkata sendiri) Dasar sahabat berkepentingan….
Related Posts with Thumbnails