yang semasa

Isnin, Januari 05, 2009

YANG GATAL MULUT & YANG SEBENAR (9)

Yang gatal mulut :

Kerajaan negeri merancang melaksanakan projek pembangunan bernilai RM5.8 juta di Kuala Terengganu sekiranya Barisan Nasional (BN) terus diberi mandat untuk menerajui kawasan itu pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu 17 Januari ini. Peruntukan tersebut meliputi RM2 juta untuk projek membaiki longkang dan jalan raya yang rosak manakala RM3.8 juta lagi untuk projek-projek kecil di kawasan Parlimen Kuala Terengganu. (Menteri Besar Terengganu, Dato’ Ahmad Said).

Yang sebenar :

(1) BN tidak pernah menggunakan peruntukan pembangunan bagi tujuan memancing undi baik pada pilihan raya umum atau pilihan raya kecil. (Datuk Dr Ahmad Zahid Hamidi, Menteri di Jabatan Perdana Menteri).

(2) Kerajaan meluluskan peruntukan segera RM200,000 untuk membina sebatang jalan baru di kawasan Dewan Undangan Negeri Wakaf Mempelam, Kuala Terengganu. Ini bukan projek memancing undi kerana kerajaan telah melaksanakan pelbagai projek pembangunan sejak 50 tahun lalu dan kesan berganda daripada usaha itu kini dinikmati oleh generasi sekarang dan akan datang. Beliau menyangkal dakwaan pembangkang bahawa kerajaan hanya menghulurkan bantuan ketika musim pilihan raya seperti sekarang. (Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib).

Harap-harap projek yang disebut oleh MB Terengganu itu merupakan projek baru / sambungan dan yang telah dirancang, BUKAN baru merancang serta BUKAN juga projek pilihan raya.

JAM : Tukang sampaikan keluhan kontraktor - "masa gini patut kena tengok molek boh… Jangan asyik-asyik disapu orang yang sama je…"
Related Posts with Thumbnails