yang semasa

Jumaat, Januari 02, 2009

YANG GATAL MULUT & YANG SEBENAR (8)

Yang gatal mulut :

Orang akan nilai apa yang Abdul Wahid buat selama 23 tahun menjadi ADUN Wakaf Mempelam kerana tidak ada apa-apa yang beliau lakukan. Jika Abdul Wahid menang, rakyat Kuala Terengganu akan sengsara. Kecemerlangan pendidikan yang dimulakan oleh (penyandang kerusi itu) Dato’ Razali Ismail akan lenyap. Kira-kira 5,000 golongan pendidik akan bersama Wan Ahmad Farid. (Mohd Zuber Embong - Ketua Sektor Akademik, Jabatan Pelajaran Terengganu).

Yang sebenar :

(1) Untuk PRK kali ini, pengundi Kuala Terengganu diminta berfikiran terbuka untuk menolak Wahid Endut kerana rekod telah membuktikan bahawa Wahid tak buat apa-apa selama 23 tahun beliau jadi wakil rakyat. Tapi yang hairannya kenapa masih memberi kemenangan kepada Wahid untuk jadi wakil rakyat pada setiap kali pilihan raya, sampai 5 penggal? Apakah pengundi Wakaf Mempelam tidak disedarkan dengan keadaan ini?

(2) Rakyat Kuala Terengganu diingatkan supaya tidak memanjangkan sengsara seperti dialami rakyat Wakaf Mempelam (termasuk Cikgu Zuber yang menjadi warga Wakaf Mempelam) yang telah begitu lama sengsara (23 tahun) kerana telah membuat pilihan salah dengan mengundi Wahid Endut sebagai wakil rakyat mereka.

(3) Kecemerlangan pendidikan hanya ‘dimulakan’ semasa Allahyarham Datuk Razali Ismail? Wakil-wakil rakyat Kuala Terengganu sebelumnya dan wakil rakyat (kerajaan dan pembangkang) seluruh Malaysia yang lain buat apa sehingga pendidikan dan bidangnya tak cemerlang dan akan lenyap?

(4) 5,000 golongan pendidik akan bersama Wan Farid? Pengarah JPN sendiri kenapa tak berani nak beri jaminan? Bagaimana pula dengan dakwaan PAS bahawa lebih 2,000 warga pendidik yang pro-pembangkang semasa pilihan raya umum lalu memberi sokongan dan bekerja untuk kemenangan Allahyarham Dato’ Razali kerana ‘karisma’ dan menghormati jasa-jasa bekas bos mereka BUKAN kerana BN?

JAM : Cikgu Zuber… susah kita nak jawab isu ni.. nanti tersilap cakap, akan berasa hati ramai pengundi, terutama pengundi dalam DUN Wakaf Mempelam sendiri.
Related Posts with Thumbnails