yang semasa

Khamis, Januari 15, 2009

YANG BERBAKI 3

Keadaan semakin hangat. Sudah banyak pencabulan. Sudah banyak perlanggaran pantang larang. Itu adalah antara tanda-tanda akhir kemenangan dan kekalahan. Pilihan raya sudah mahu kiamat.

Bermula dengan pencabulan hak dan kebebasan yang didakwa dilakukan oleh Pegawai Pengurus Pilihan raya sehingga adanya laporan polis, membawa kepada pemasangan dan cubaan merobohkan poster kempen pilihan raya yang cukup mengguris sensitiviti kedua-dua penyokong parti yang bertanding.

Sebelah malamnya ada lagi dakwaan berlakunya pencabulan amanah dan kemunafikan, yang sudah pasti terus menghangatkan siri berkempen PRK kali ini.

Yang jelas, pencabulan dan segala perbuatan yang tidak bermoral itu sebenarnya merugikan kedua-dua pihak. Yang pening dan sudah kelihatan letih untuk berhadapan dengan kemenangan atau kekalahan ialah Wan Farid dan Wahid Endut.

Yang tidak menghiraukan hangat dan panasnya situasi ialah Azharuddin. Malam tadi sahaja, selori posternya diusung untuk dipacak di tempat-tempat strategik dalam kawasan Parlimen Kuala Terengganu ini.
Related Posts with Thumbnails