yang semasa

Jumaat, Disember 12, 2008

YANG GATAL MULUT & YANG SEBENAR (4)

Yang gatal mulut :

Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Dato' Wan Ahmad Farid Wan Salleh berkata, nama calon BN telah diputuskan pada mesyuarat khas tertutup anggota jawatankuasa UMNO bahagian itu malam semalam yang turut dihadiri pemimpin semua sayap parti Pemuda, Wanita dan Puteri.

"...ikut perlembagaan parti, bahagian diminta cadangkan nama calon kepada perhubungan dan bahagian telah buat ketetapan. Ketetapan itu akan saya panjangkan kepada perhubungan untuk buat pertimbangan secepat mungkin," katanya.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan senarai nama calon dan jumlah individu yang dikemukakan.

Yang sebenar :

Umno bahagian Kuala Terengganu menyerahkan kepada badan perhubungan negeri untuk menentukan calon Barisan Nasional dalam pilihanraya kecil parlimen tersebut. Mesyuarat malam tadi hanya membincangkan mengenai persiapan jentera pilihan raya parti peringkat bahagian bagi menghadapi pilihan raya kecil tersebut.

Kita langsung tidak membincangkan isu calon kerana mahu menyerahkannya kepada badan perhubungan Umno negeri”.

Ahli jawatankuasa Umno Kuala Terengganu, Sulaiman Ali berkata keputusan tersebut dicapai dalam mesyuarat khas Umno bahagian malam tadi. Tambahnya, ketua bahagian itu Senator Dato' Wan Ahmad Farid Wan Salleh berkata Kuala Terengganu enggan mendahului keputusan badan perhubungan yang diketuai oleh Dato' Ahmad Said. Seorang lagi AJK bahagian Asmadi Awang ketika dihubungi mengesahkan isu calon tidak dibincangkan dalam mesyuarat khas tersebut.

JAM : Aik!!! ada main silap mata juga ke?
Related Posts with Thumbnails