yang semasa

Ahad, November 30, 2008

YANG PERGI : KITA ADALAH PENUNGGU SETIA

Alfatihah… semoga roh mereka dirahmati Allah Azzawajalla jua hendaknya..

Setelah saya menerima berita kematian Dato’ Razali Ismail kira-kira pukul 7.00 malam, saya terus memaklumkan kepada teman-teman / kenalan dan sesiapa yang saya rasai perlu dimaklumkan lebih awal tentang kematian ini melalui sms. Saya jadi terkedu dan beberapa ketika saya seperti tidak tahu berbuat apa-apa.

Kira-kira pukul 10.47 malam, sedang saya asyik menyelongkar beberapa cerita melalui blog / laman web yang sudah pun mempunyai pelbagai cerita berkaitan kematian Dato’ Razali, saya menerima sms daripada teman saya di Kemaman, yang tadi telah saya sms memberitakan tentang kematian Dato’ Razali. Bunyi smsnya “mak mb teganu baru je meninggal kat kmc”.

Innalillahiwainnailaihirajiun…

Begitulah kehendak Tuhan, Allah yang maha esa. Takziah kepada keluarga Dato’ Razali Ismail dan takziah kepada Dato’ Ahmad Said dan keluarga.

Begitulah ketentuan-Nya. Yang pasti, makhluk Tuhan ini adalah penunggu setia. Ayah dan ibu serta keluarga menunggu kelahiran kita, kita menunggu kelahiran anak-anak dan keluarga kita, kita menunggu hari, minggu, bulan dan tahun berganti, kita menunggu semua perkara yang kita hasratkan dan akhirnya kita juga menunggu saat bila pula giliran kita akan dijemput oleh Allah Azzawajalla untuk menemui-Nya.

Hanya Tuhan yang tahu, bila kita akan kembali kepada-Nya. Amin.
Related Posts with Thumbnails