yang semasa

Sabtu, September 20, 2008

YANG MEMBAWA DIRI

Khabarnya seorang orang kuat pemimpin parti di satu bahagian telah ‘disisihkan’ oleh bosnya dan kini membawa diri entah ke mana.

Orang ini telah terlebih dahulu disisihkan daripada terlibat secara langsung dalam Pilihanraya Umum ke-12 lalu, setelah kerusi parlimen bahagian berkenaan ditandingi oleh orang lain yang bukan bosnya.

Yang seronoknya, semasa berkuasa dulu, orang inilah yang mempunyai kuasa penuh dan boleh menentukan apa saja yang dikehendakinya melebihi daripada bosnya sendiri. Pendek kata, apa kata beliau adalah kata bosnya dan dalam sesetengah kes, apa kata bosnya, tidak semesti kehendaknya dan masih boleh ditentukan olehnya.

Mungkin bosnya baru terkejut daripada tidur yang panjang, maka tindakan telah diambil. Atau mungkin juga bosnya hendak menyelamatkan diri sementara kerana sedang berhadapan dengan perjuangan hidup mati di peringkat partinya.

Yang nyata, nama bosnya menjadi amat tidak baik kerana tindak tanduk orang ini sebelum ini, dan sesetengah ahli parti bosan dengan sikapnya itu, menyebabkan ada yang memberi amaran kepada bosnya, kalau orang ini masih bersama dan berkuasa menentukan segala macam seperti sebelumnya, mereka tidak akan bersama bosnya lagi.

Cuma yang jelas, sama ada hilang atau pun disingkir, orang kampung semua dah tahu bahawa bos borek anak buah rintek.
Related Posts with Thumbnails